Vlaanderen

Vlaanderen

Voor Verkeersburo Vlaanderen hebben we zes invloedrijke topical bloggers naar Vlaanderen gestuurd, alwaar ze flink in de watten zijn gelegd tijdens een speciaal op de persoon en interesse afgestemd weekend. In Leuven, Gent, Mechelen, Antwerpen, Brugge en Brussel werd er volop geshopt, gegeten en van kunst genoten. Dit resulteerde in positieve maar geloofwaardige redactionele online aandacht.

Merk

Toerismebureau Vlaanderen

Periode

september - november 2011

Doelgroep

Man/vrouw, cultureel, 18-40 jaar

Opdracht

Tourisme Vlaanderen wil graag meer Nederlandse toeristen naar de kunststeden Antwerpen, Brugge, Gent, Leuven, Mechelen en Brussel trekken. Daarbij zijn naast de culturele hoogtepunten vooral ook de ‘beleving’  en ‘inspiratie’ die de steden te bieden hebben van belang. Aan First de vraag om in Nederland aandacht voor deze steden te genereren.

Strategie

Om de Vlaamse steden op een geloofwaardige en waardevolle manier in Nederland onder de aandacht te krijgen kiezen we voor de inzet van topical influentials. Deze bloggers binnen een specifieke niche laten we de steden beleven in ruil voor een onafhankelijk verslag. Via deze verslagen wordt hun achterban, die de doelgroep voor Toerimse Vlaanderen vormt, geïnformeerd en geactiveerd.

Resultaat

We sturen zes influentials twee keer een weekend naar elk een specifieke stad om daar de stad binnen hun eigen interessegebied te ‘beleven’. De influentials doen daarbij op eigen wijze in woord en beeld verslag van het weekend en de stad via hun Twitter en blog. Zes influentials in de onderwerpen beauty, lifestyle, bier, kunst, food en gezin zijn elk twee keer naar Vlaanderen afgereisd om een verschillende stad aan te doen. Via hun blog, Twitter en Facebook hebben ze van beide weekendjes uitgebreid verslag gedaan, ieder op geheel eigen wijze. De weekenden waren toegespitst op de interesses van de influentials. Zo waren er speciale rondleidingen, konden zij op bijzondere plekken eten en werd er gedanst bij Raphael Saadiq. Alle blogposts zijn doorgeplaatst op de speciale actiesite van Tourismebureau Vlaanderen.

je-moeder.nl
Bier.blog.nl
Beautylab
Trotsemoeder.nl
Beautylab
Talkinfood

Download case als pdf

case

Vlaanderen

Vlaanderen

Voor Verkeersburo Vlaanderen hebben we zes invloedrijke topical bloggers naar Vlaanderen gestuurd, alwaar ze flink in de watten zijn gelegd tijdens een speciaal op de persoon en interesse afgestemd weekend. In 6 Vlaamse kunststeden werd er volop geshopt, gegeten en van kunst genoten.

case

Steve Jobs Biografie

Steve Jobs Biografie

Door uitgeverij Unieboek zijn we gevraagd om de biografie van Steve Jobs online onder de aandacht te brengen. Lees in deze case hoe we er voor gezorgd hebben dat de echte Apple fanboys en girls over het boek gingen praten.

case

Frank by Zeeman

Frank by Zeeman

In juli 2011 hebben we Zeeman geholpen met een guerrilla stunt op Amsterdam Fashion Week. In deze case kun je precies lezen hoe we daar een wereldwijd trending topic op Twitter van hebben gemaakt.

case

Vodafone Shopping

Vodafone Shopping

Om de internationale abonnementen onder de aandacht te brengen lanceert Vodafone een shopping applicatie, waarbij je in vijf Europese shopping steden je ideale shop route kunt uitzetten. Vijf topical influentials fungeerde als curator, en zochten samen met hun follow de beste shops uit.

case

Samsung Galaxy Tab

Samsung Galaxy Tab

De nieuw te lanceren Samsung Galaxy Tab is typisch een product wat je moet ervaren om hem te kunnen waarderen. Daarom hebben we samen met MAKE een influential program opgezet, waarbij invloedrijke internetters de Tab spelenderwijs konden uitproberen.

case

Selected by influentials

Selected by influentials

Om de FreshCotton Selected store onder de aandacht te brengen maken 8 topical influentials samen een editorial voor Blend.

case

Secret voor Jongeren

Secret voor Jongeren

De jongerenversie van het boek The Secret komt voor het eerste vertaald in de Nederlandse boekwinkels te liggen. We verspreiden het boek onder invloedrijke beauty en fashion bloggers voor waardevolle redactionele en persoonlijke aandacht.

case

Vodafone The Chase

Vodafone The Chase

Voor de Vodafone YouFlickInMyHyveFace-Chase laten we 15 online influentials persoonlijke online speurtochten uitzetten. Waardevol voor Vodafone, Relevant voor de bezoekers en leuk voor de influentials zelf.

Bekijk alle cases

Sluiten

Bekijk het archief